fredag 19 juni 2015

Camaret - Loctudy, 19 - 20 juni

Just lagt till i Loctudy. Det är strålande väder och mycket varmt. Är ledsen för att ni där hemma verkar ha dåligt väder.
Jag önskar er alla en trevlig midsommar ändå! Ni kompenserar säkert det dåliga vädret med något annat trevligt!

Vid dagens segling passerade jag den fruktade udden Pointe du Raz där tidvattenströmmarna är särskilt starka. Nu var vädret vackert och både vind och vågor gick åt rätt håll. Därför hade jag planerat seglingen så att jag skulle passera udden när strömmen var som starkast. Det blev också ett fartrekord för årets segling, 12 knop i virvlarna och de fräsande småvågorna. Strömmen var över 5 knop.

Loctudy är en stillsam liten stad, absolut inget turistgetto. Den är dock tillräckligt stor för att en Carrefourbutik har etablerat sig där.

Bifogar ett foto på min midsommaraftonsmiddag.

3 kommentarer:

  1. Grattis! Ser läckert ut ! Åh en Spendrups kvar också. Ja vi kompenserar! Tur man inte är ute och campar som förr i tiden. Fast då brydde man sig inte så mycket om vädret . Norra Norrland har kanonväder..

    SvaraRadera
  2. Vilken fart du hade vid Il du Seine 11,5 knop !
    Roligt att du har fått lite värme och just till mifsommarafton.
    Det var fint på em hemma hos oss i Västerås.
    Vi firade med våra barn med resp samt Teodor.
    Femkamp som Niclas vann.

    SvaraRadera
  3. Tack det samma, lite sent svar kanske men mottagningen på Vätö är inte den bästa. 2 dgr fint väder. nu har nästan alla åkt in till stan. Ha de gott

    SvaraRadera